Meny
Våra företagstjänster
Betala och ta betalt
Företagslån och finansiera
Spara och placera
Pension och försäkring
Internetbank, app och BankID
Er verksamhet

Skaffa kortinlösen terminal

Besök oss

Välkommen till ett av våra kontor så hjälper vi dig.

Via Swedbank Pay support

Kontakta Swedbank Pay support på telefonnummer 08-411 10 80 för mer information.

Vanliga frågor och svar

Vilken beloppsgräns krävs för att kortkunden ska behöva slå in sin PIN-kod vid ett kontaktlöst köp?

Är beloppet över 400 kronor behöver kortkunden slå sin PIN-kod. I vissa fall kan kortkunden behöva slå in sin PIN även vid lägre belopp. Det är din kortkunds kortutgivare som bestämmer när PIN behöver anges. Terminalen meddelar om PIN-kod krävs.

Behöver kortkunden aldrig slå sin PIN-kod om köpen alltid är under 400 kronor?

Det är din kortkunds kortutgivare som bestämmer när PIN-koden behöver slås in. Det krävs PIN efter ett visst antal köp eller när summan av de kontaktlösa köpen har kommit upp i en viss totalsumma. Detta kan innebära att din kortkund kan behöva slå in sin PIN-kod även vid lägre belopp.

Hur vet jag vilka kort som fungerar med kontaktlösa betalningar?

Kortet eller betalningsenheten är utrustat med loggan för kontaktlösa betalningar.

Fler frågor och svar